Voin ihan heti mainita, että tässä fransu ei suinkaan ole pikku kakkosen koira, vaan jotain ihan muuta.
Kaikki alkoi siitä, kun erään mummun luona luin lehteä (töissä?!), ja siellä oli juttu fransuista. Mummu innokkaana kertoi myös omia fransukokemuksiaan.
No, seuraavan kerran, kun menin samaisen mummun luo, oli hän kaivanut kaapeistaan tekemiään fransuja ja myös kirjan, jossa oli tekovaiheet ym.
Hän tyrkkäsi kirjan minulle lainaan loman ajaksi, että saan opetella fransun tekemistä.
Opetteluhan jäi tietenkin viimeisille päiville ja tulos oli aika kamala...frown


Tässä jonkun muun tekemä:

kuva

Toki mun fransussa on vasta A-solmuja. Täytyy tunnustaa, että muita solmuja siihen ei ole tulossakkaan, ei ollut mun juttu. Jää nyt pyyheet reunustamatta fransuilla.
Tämä mummu kyllä kovasti kannusti jatkaanmaan ja sanoi ettei kukaan ole seppä syntyessään.  Mun oli pakko näyttää tekeleeni hänelle, kun niin auliisti halusi opettaa minua.
Ohjeita löytyy täältä.